sobota, 4 lutego 2017

,,Dhoom 2 - Starcie Hrithik i Abhishek" 2006

Reżyseria: Sanjay Gadhvi

Scenariusz: Aditya Chopra

Gatunek: Akcja, Musical, Romans, Thriller, Komedia

Premiera: 24 listopada 2006

Produkcja: Indie

Ocena: 9,5/10

Seria: Dhoom


Fabuła: Policjant Jai Dixit (Abhishek Bachchan) ściga sławnego złodzieja Aryana (Hrithik Roshan). Jest on znany ze swojego zamiłowania do sztuki, ponieważ jego łupem padają zawsze niezwykłe przedmioty o ogromnej wartości. Oprócz dzieł sztuki, kradnie również drogocenną biżuterię. Jego znak rozpoznawczy to litera A, którą zawsze pozostawia na miejscu przestępstwa. Policjant i jego pomocnik Ali (Uday Chopra) mają trudne zadanie, gdyż Aryan potrafi znakomicie zmieniać swój wygląd. Wkrótce dołącza do niego dziewczyna Sunehri (Aishwarya Rai). Gdy odkrywają, że kolejne jego napady układają się w symbol litery A na mapie świata, znajdują trop i wyruszają w pościg za nieuchwytnym złodziejem.



Moje wrażenia:
Dhoom 2, czyli kolejna dawka indyjskiej akcji w serii Dhoom. Uwielbiam film, jak i całą serię. Pierwsza część była trochę niedopracowana, taki momentami misz-masz. A tu jest już lepiej. Twórcy zapewnili nam czystą rozrywkę, tylko że w tej części bardziej rozbudowano też wątek miłosny ściganego bohatera, z czego jako romantyczka cieszę się bardzo. Obsada, czyli ogromny plus produkcji. Hrithik w roli złodziejaszka i towarzysząca mu piękna Aishwarya. Boscy aktorzy. Fabuła tym razem dotyczyła sztuki. Filmowy złodziej kradł cenne przedmioty z muzeów, a po kradzieży pozostawiał po sobie znak"A" oznaczający pierwszą literę jego imienia Aryana. Rozbudowywał różne gadżety, które miały pomóc mu w kradzieżach. Nie były one zbyt realne, ale ja jakoś nie zwracałam na nie uwagi. Metamorfozy Hrithika były jak dla mnie super! Jego przemiany z królowej Wielkiej Brytanii do krasnoludka- wow! Cały czas w Dhoom 2 coś się dzieje! Akcja, romans, momenty wzruszające i niewyjaśnione zagadki czy tajemnice Aryana. Soundtrack również jest ogromnym plusem produkcji. Piosenki są nieziemskie! Przy Dhoom 2 zawsze bawię się przednio, więc jak najbardziej polecam film. :)



Gra aktorska:
Największe pole do popisu miał tu Hrithik. Wykorzystał to na 100%. Dał z siebie wszystko i zagrał fenomenalnie w roli Aryana. Pasują mu takie role. Hrithik zdecydowanie zawładnął filmem! No i jego wspaniała towarzyszka Aishwarya w roli pięknej i upartej Sunehri. Wykreowała postać idealnie do filmu. Razem z Hrithikiem prezentowali się fenomenalnie! Ich duet na długo po obejrzeniu filmu zostanie w naszych myślach. Wyglądali razem naprawdę zabójczo i stworzyli wybuchowy duet. Troszkę na drugim planie zostali Abhishek i Uday, co mi tak bardzo nie przeszkadzało. I tak dalej mieli swój urok. Ali z tymi swoimi wymarzonymi żonami i poważny Jai Dixit. W Dhoom 2 gościła też Bipasha Basu. Zagrała drugoplanowe bliźniaczki. Pierwsza z nich jakoś mnie nie porwała, za to ta druga, nieco głupiutka zdobyła moją sympatię. Ona i Uday stworzyli troszkę śmieszny duet. Ona wyższa, on nieco mniejszy, jednak podobali mi się :) Mogliśmy zobaczyć też na chwilę Rimi Sen, grającą ciężarną żonę Jai'a Dixita. Niestety lub stety gościła tu może na dwie minutki, a szkoda, bo mogli wcisnąć ją jeszcze z dzidziusiem do filmu, ale cóż zadowalam się i tak Aish i Hrithikiem. :) Mam wątpliwości, czy właśnie ta część nie jest moją ulubioną z serii :)






Obsada:
Hrithik Roshan - Aryan "A" Singh
Aishwarya Rai - Sunehri
Abhishek Bachchan - Jai Dixit
Uday Chopra - Ali Akbar Fateh Khan
Bipasha Basu - Shonali Bose, Monali Bose
Rimi Sen - Sweety J. Dixit

Ciekawostki:
- Dhoom 2 to pierwszy film kręcony w Brazylii.
- Pierwotnie Priyanka Chopra miała zagrać rolę Shonali Bose, jednak odmówiła.
- Film był kręcony w Indiach, Namibii i w Rio De Janeiro w Brazylii.
- Kręcenie filmu było opóźnione z powodu powodzi, która zniszczyła nowe studio Yash Raj.
- Pomimo wcześniejszych starań, Hrithik Roshan i Aishwarya Rai dopiero przy tej produkcji spotkali się po raz pierwszy na planie jako para filmowa.
- Hrithik Roshan i Aishwarya Rai zostali pozwani do sądu za zbyt wulgarny pocałunek w tym filmie.
- Pierwotnie oferta roli Shonali Bose przedstawiona była samej Shonali Bose (reżyserka i scenarzystka filmowa w Indiach) lecz ta odrzuciła ją.
- Producent filmu Aditya Chopra, zasugerował aktorce Aishwaryi Rai schudnięcie do roli w "Dhoom 2". Aktorka przytyła specjalnie do roli w filmie "Duma i uprzedzenie".


Piosenki:
Jak już pisałam ścieżka dźwiękowa filmu, jest jego ogromną zaletą. Piosenki są idealnie dopasowane. Teksty również. Klipy kolorowe i robiące wrażenie! Wszystkie są jak dla mnie hitami! ,,Dhoom Again", czyli tytułowa- rytmiczna i zapadająca w pamięć, ,,Dil Laga Na"- jedna z moich ulubionych piosenek z serii Dhoom, ,,Touch Me"- po prostu ciągle ją nucę, nie daje mi spokoju, świetna. ,,My Name Is Ali" - bardzo przyjemna, skradziona przez Udaya, no i ,,Crazy Kiya Re", w której nie można odciągnąć wzroku od pięknej, tańczącej Aishwaryii. Posłuchajcie i poczujcie klimat Dhoom. :)
- ,,Dhoom Again"
- ,,Dil Laga Na"
- ,,My Name Is Ali"
- ,,Crazy Kiya Re"

- ,,Touch Me"

Na zakończeniu chciałam podziękować wam za komentarze i wyświetlenia na blogu! Jesteście niesamowici! Jeszcze raz zachęcam do obejrzenia Dhoom 2, jak i całej serii. Warto dla czystej rozrywki! Oglądaliście, czy zamierzacie? Podzielcie się opiniami w komentarzach. Byłoby mi miło, gdybyście zajrzeli też do starych postów. Pozdrawiam!. :) <3

PS: Zmarł wczoraj dziadek Deepiki Padukone. Składam najszczersze kondolencje w moim imieniu i imieniu czytelników. Trzymaj się Deepika. :/ <3

13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię Dhoom 2. To zdecydowanie moja ulubiona część serii! Chociaż nadal podtrzymuję, że trójka jest najlepsza. Mam do Dhoom 2 sentyment, przede wszystkim właśnie za duet Hrithik&Aish. Jest między nimi niesamowita chemia. Fajnie byłoby zobaczyć ich ponownie razem, najlepiej w jakimś filmie akcji, bo Hrithik w takich rolach sprawdza się najlepiej. Jako czarujący złodziej A zwalał z nóg ;)
    Ścieżka dźwiękowa też jest super. Szczególnie piosenka, o której wspomniałaś "Dil Laga Na". Jedynie do czego można by się przyczepić w soundtracku, to że wszystkie piosenki brzmią bardzo podobnie, wyróżnia się tylko "Touch Me". Mnie akurat kompletnie to nie przeszkadzało, bo lubię brzmienie przewodnie Dhoom 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trójka również mnie zachwyciła. Szczególnie wątek cyrku i fenomenalny Aamir. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dhoom 2 to naprawdę świetny film. Ma ciekawą historię, a i obsada dobrana idealnie. Plusem na pewno jest też fantastyczna ścieżka dźwiękowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomimo mojej początkowej niechęci do tego filmu (spowodowanej przez pierwszą część Dhoom) muszę przyznać, że film bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Jest świetny :)
    Obsada dobrana idealnie, a duet Hrithik&Aish to ogromny atut tego filmu :)
    Ścieżka dźwiękowa miła dla ucha :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Fim jest świetny! Na pewno lepsza od pierwszej części :) Największym atutem jest duet Hrithik&Aish! Muzyka wspaniała :) W szczególności spodobała mi się "Touch Me", a na drugim miejscu "Crazy Kiya Re" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Aish i Hrithik dosłownie zawładnęli razem filmem! :)

      Usuń
  6. Bardzo lubię ten film :) I spodobał mi się intrygujący plan z datami i wielkim ,,A" na mapie <3 Było to genialne!!!

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie mój ulubiony Dhoom! Jedyna była faktycznie niedopracowana, zaś trójka moim zdaniem już przekombinowana. A dwójka była taka w sam raz! ;D Naprawdę świetnie spędziłam już wielokrotnie czas z tym filmem i coś czuję, że szykuje się kolejna powtórka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też zrobię sobie powtórkę, choć tydzień temu oglądałam. Uwielbiam ten film! :) Dzięki za komentarz :)

      Usuń