środa, 11 stycznia 2017

,,Main Hoon Na - Jestem Przy Tobie" 2004

Reżyseria: Farah Khan

Scenariusz: Rajesh Saathi, Farah Khan, Abbas Tyrewala

Gatunek: Komediodramat, Dreszczowiec

Premiera: 30 kwietnia 2004

Produkcja: Indie

Język: Hindi

Ocena: 10/10 (arcydzieło, rewelacyjny)






Fabuła: Major Ram Prasad Sharma (Shahrukh Khan), w celu chronienia córki generała, jedzie do collagu i udając ucznia potajemnie strzeże jej. Jedzie tam też w celu odnalezienia przyrodniego brata i aby wypełnić ostatnią wolę ojca. Jednak to nie będzie takie proste...



Moje wrażenia:
Main Hoon Na oglądałam już dawno, dawno temu. Od zawsze uwielbiałam ten film. MHN to wspaniała produkcja! Można się pośmiać, popłakać, a nawet poddenerwować. Komediowe sceny (jak to w filmach Farah) bardzo zabawne. Romansów też nie zabraknie. Mamy tu ciekawą obsadę: SRK, Sunil Shetty, Sushmita Sen, Zayed Khan, Amrita Rao i wielu innych wspaniałych aktorów. Fabuła, jak dla mnie interesująca. Oglądając MHN nie zabraknie też łez i nerwów. Farah przedstawiła nam prawie masalę: wątki rodzinne, terroryzm, miłość, szkoła, nauka, mordowanie, komedię, jednak wszystko to jest na właściwym miejscu. Film trafił głęboko do mojego serca, a nawet do serca mojej młodszej siostry, która wprost UWIELBIA ten film! (PS: Olka, jeśli to czytasz - kocham cię)
Gra aktorska na nawet wysokim poziomie, szczególnie SRK oczywiście.Soundtrack jest świetny! Mamy tu wolniejsze melodie, typowo indyjskie czy młodzieżowe.  Naprawdę zawsze miło wspominałam ten film. Polecam każdemu wielbicielowi kina indyjskiego, jak i tym, którzy jeszcze nie mieli okazji zapoznać się z bollywood. Jeśli jeszcze nie oglądaliście MHN to koniecznie jak najszybciej to zróbcie! PS: Film można obejrzeć w internecie i na youtube, ale jest też dostępny na płycie DVD. :)

Gra aktorska:
W MHN gra sporo znanych aktorów, jednak z wszystkich najlepiej spisał się SRK, a po nim Sunil Shetty i Zayed Khan. Shahrukh był tu jakby opiekunem i "tatą" wszystkich. Khan świetnie poradził sobie (jak zawsze) z rolą majora Rama. Wykreował postać bardzo naturalnie i ciekawie. Sunil Shetty był fenomenalny! Uwielbiam czarne charaktery. Do Sunila rola Raghavana pasowała wręcz idealnie i mam wrażenie, że w takich rolach sprawdza się najlepiej. Bardzo dobry aktor! Zayed Khan tez był nieczego sobie. Najpopularniejszy chłopak w collagu to coś dla niego. Momentami wydawało się, że rola Lukciego była przypisana dla niego! Wspomnę tu też o Kabirze Beedi, Naserruddinie Shah, Bomanie Irani i Satishu Shah. Byli naprawdę wspaniali,wszyscy! Czas na damską część obsady. Sushmita Sen bardzo przypadła mi do gustu. Bardzo dobra z niej aktorka, a z tego co wiem to zbyt ambitnych i zapadających w pamięć ról nie zagrała. Amrita Rao przy każdym filmie wydaje mi się nieco sztuczna, ale tu nawet nie zwracałam na to uwagi. Pięknie wykreowała postać zbuntowanej Sanjany. Kirron Kher też bardzo mi się podobała. Reszta collagu też super! Wszystkie duety mi się podobały, zastrzeżeń nie mam. Świenie dobrani aktorzy! Brawo Farah! Wszyscy ogółem spisali się bardzo dobrze. :)





 Obsada:
Shahrukh Khan - Ram Prasad Sharma
Sunil Shetty - Raghavan Datta
Zayed Khan - Laxman "Lacky" Prasad Sharma
Amrita Rao - Sanjana Bakshi
Sushmita Sen - Chandini Chopra
Ciekawostki:
- MHN to reżyserski debiut Farah Khan.
- To drugi indyjski film wprowadzony do dystrybucji w polskich kinach.
- Trwa 2 godziny i 59 minut.
- Aishwarya Rai miała zagrać Chandini Choprę.



 Piosenki:
Soundtrack jest cały świetny. Uwielbiam wszystkie piosenki i przepraszam, ale nie umiem wybrać, która najbardziej mi się podoba. :)
- ,,Gori Gori"

- ,,Main Hoon Na"
- ,,Tumse Milke Dil Ka"
- ,,Chale Jaise Hawayein"
- ,,Tumhe Jo Maine Dekha"

Oglądaliście MHN? Jakie są wasze wrażenia? Podzielcie się opiniami w komentarzach. Zajrzyjcie do moich starszych postów. Z góry dzięki :)

8 komentarzy:

  1. Jak ja lubię ten film. Nie wiem czemu, ale zawsze jak widzę tytuł to się uśmiecham. Może dlatego, że Shahrukh zagrał tam interesującą postać :D No i szalony Zayed, on też momentami mocno bawił. Chyba muszę sobie zrobić powtórkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeden z ulubionych filmów :) Na szczęście nie muszę szperać w Internecie - mam płytę :D Film ma świetną fabułę, wspaniałą obsadę. To zdecydowanie udany debiut reżyserki. Koniecznie muszę zrobić powtórkę z seansu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. MHN to jeden z tych filmów, do których bardzo chętnie wracam. Świetna obsada, ciekawa historia i zgrabne połączenie humoru ze wzruszeniami. ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Main Hoon Na to jeden z moich ulubionych filmów. Zdecydowanie go uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń