środa, 28 września 2016

,,Baazigar - Zemsta Ryzykanta" 1993

Namaste! Omawiany będzie dzisiaj jeden z moich ulubionych filmów ,,Baazigar" w tłumaczeniu ,,Ryzykant", ale polska nazwa to ,,Gra miłosna".


Reżyseria: Abbas Alibhai Burmawalla

Scenariusz: Javed Sissiqui, Akash Khurana, Robin Bhatt

Gatunek: Kryminał, Thriller

Premiera: 12 listopada 1993

Produkcja: Indie

Nagrody i nominacje: 4 nagrody i 6 nominacji






Fabuła:
Ajay od dziecka planował zemstę na bogatym przedsiębiorcy. Rozkochuje w sobie jedną z jego córek, by następnie ją zabić i upozorować samobójstwo. Jej siostra próbuje dociec prawdy...

Moje wrażenia i ocena:
,,Baazigar" to jeden z moich ulubionych filmów, może dlatego, że jest to kryminał,a ja je uwielbiam. Co tu dużo pisać. Film jest świetny. Niektóre momenty są przerażające, niektóre śmieszne, a inne przerażająco smutne. Uznacie, że jestem dziwna, ale cały czas dopingowałam Shahrukha, bo go uwielbiam nie zależnie czy jest mordercą, czy kochankiem. Oczywiście nie mogło być inaczej i na końcu filmu poryczałam się, jakbym straciła wtedy kogoś bliskiego. Nie mogłam się uspokoić. Nie chciałam wychodzić z pokoju się pokazywać. Rano (bo zazwyczaj oglądam wieczorem) miałam bardzo spuchnięte powieki i bolała mnie głowa. Ciągle w oczach miałam umierającego Shahrukha na rękach matki. I za każdym razem tak jest. Oglądałam ten film ze sto razy i zawsze mam nadzieje, że Ajay i Priya będą razem żyć w szczęściu. Kocham ten film i daje mu oczywiście 10/10!


Gra aktorska i obsada:
To pierwsza negatywna rola Shahrukha i spisał się cudownie. Ciarki przechodziły mnie po plecach kiedy Shahrukh zakładał te swoje czarne soczewki. Shilpa Sheety była super, chociaż długo nie pograła. Kajol też cudowna. Muszę wspomnieć o tym, że to był pierwszy film, przy którym razem pracowali Kajol i SRK. Rola, którą grał Johnny Lever była super dodatkiem do filmu. Rozweselała i sprawiała, że widz się uśmiechał. Dalip Tahil mi się nie spodobał. Czułam do niego nienawiść, bo wszystkie te smutne i okrutne zdarzenia w filmie były tylko i wyłącznie z winy jego postaci, ale i tak zagrał niesamowicie! Wszyscy aktorzy spisali się na szóstkę. :)



Obsada:
Shahrukh Khan - Ajay Sharma/Vicky Malhotra

Kajol - Priya Chopra

Dalip Tahil - Madan Chopra

Shilpa Sheety - Seema Chopra

Rakhee Gulzar - Shobha, matka Ajaya

Ciekawostki:
- Rolę Baazigara początkowo oferowano Akshayowi Kumarowi, ale odmówił ze względu na to, że była negatywna. Z tych samych względów propozycję odrzucili: Arbaaz Khan, Anil Kapoor i Salman Khan.
- To debiut Shilpy Sheety.
- Rakhee niegdyś gwiazda takich filmów jak ,,Kabhie Kabhie" (1976), tu odgrywająca rolę matki Ajaya, grała potem z Shahrukh Khanem jeszcze w filmach ,,Karan Arjun" (1995)- (też jego matkę) i ,,Baadshah" (1999).
- Zdjęcia do filmu kręcono w Bombaju i Nasiku (Indie) oraz na Mauritiusie.

Piosenki:
Wszystkie ciekawe i melodyjne. Każdą uwielbiam ;) :) ;*
- ,,Kitaben Bahut Si"

- ,,Baazigar O Baazigar"

- ,,Chhupana Bhi Nahin Aata"

- ,,Ye Kali Kali Aankhen"

- ,,Ae Mere Humsafar"

To wszystko. Mam nadzieję, że się spodobało. Do zobaczenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz