wtorek, 8 listopada 2016

,,Fanaa - Unicestwienie" 2006

Cześć! Tak jak prosiła mnie jedna z czytelniczek, dzisiaj będzie ,,Fanaa".


Reżyseria: Kunal Kohli

Scenariusz: Shibani Bathija

Gatunek: Dramat, Romans, Thriller

Premiera: 26 maja 2006

Produkcja: Indie

Nagrody i nominacje: 5 nagród i 2 nominacje

Ocena: Znowu 10/10 ;)






Fabuła:
Zooni jest niewidomą dziewczyną z Kaszmiru. Rehan to przewodnik i wielki flirciarz, który zmienia kobiety jak rękawiczki i nie wierzy w miłość. Przyjaciele ostrzegają Zooni przed Rehanem, ale ona to ignoruje i zakochuje się w nim. On też zaczyna coś do niej czuć mimo woli, ale nikt nie wie kim Rehan jest naprawdę i co zamierza...

Moje wrażenia i ocena:
Sądzę, że ten film to klasyk i każdy mógłby go obejrzeć. Film jest przepiękny! Kocham go! Moja mama go uwielbia! Udało się mnie i mojej mamie namówić najbliższych i wszyscy byli zakochani!
Fabuła jest świetna, scenariusz, widoki, obsada, piosenki, wszystko jest piękne! Ah te poetyckie wiersze w pierwszej połowie filmu... Jestem bardzo szczęśliwa, że film w części został nakręcony u nas w Zakopanem. Teraz mam w głowie Aamira i Kajol na tle naszych gór :) Dwie połowy filmu są interesujące: w jednej się zakochują, a w drugiej "poznają". Jedną z największych zalet filmu są piosenki, ale o nich wspomnę później. Koniec nie jest zbyt zaskakujący, jak w poprzednim filmie. Co tu więcej pisać, film jest po prostu przepiękny! Zachęcam do obejrzenia, bo to niezapomniany seans! Tak wiem, ciągle daję 10/10, ale jak można jakąkolwiek inną ocenę postawić ,,Fanaa"... 10/10 :)




Gra aktorska:
Cudowna obsada! Wymarzona! Kajol i Aamir według mnie bardzo do siebie pasują! Aamir w dłuższych włosach wygląda zabójczo przystojnie, no i jego gra - och cudowny! Nie mogę się do niczego przyczepić. Aamir jest fenomenalnym aktorem, który wypadł super w negatywnej roli, tylko takich więcej... Kajol pięknie zagrała niewidomą Zooni. Trzeba tu pochwalić kostiumografa. Ubrania aktorów są nie do przebicia! Aamir w zielonym szaliku - świetny! Rishi Kapoor w roli wrażliwego tatusia wypadł wzruszająco. Kirron Kher też dobrze, chociaż wysilić się nie musiała. Tabu, która zawsze mi była obojętna zagrała bardzo dobrze z moim jednym z ulubionych starszych aktorów, czyli Sharat Saxena - super antyterrorystyczny duet :) Na pochwałę zasługuje też Ali Haji w roli synka Zooni i Rehana! Wypadł przesłodko, szczególnie w scenach, gdy całował Rehana - super słodycz :)
Nie wyobrażam sobie innej obsady :)


Obsada:
Aamir Khan - Rehan Qadri

Kajol Devgan - Zooni Ali Beg

Rishi Kapoor - Zulfikar Ali Beig

Ali Haji - Rehan R. Beig

Tabu - Dr Malini Tyagi

Kiron Kher - Nafisa Z. Baig

Sharat Saxena - Rahul Rawat

Lara Dutta - występ specjalny, Zeenat


Ciekawostki:
- Film kręcono w Polsce ponieważ Kajol bała się kręcić w Kaszmirze z powodu ataków terrorystycznych.
- Zdjęcia kręcono w Rasayani, Manali, Mumbaju, Panvel, Delhi, Gorakhpur w Indiach, w Zakopanem i okolicach w Polsce.
- Utwór ,,Chanda Chamke" ma taką samą melodię jak w piosence ,,Yaara Yaara" z poprzedniego filmu Kunala Kohli ,,Hum Tum".
- Reżyser wysłał szkic pierwotnej wersji scenariusza do Kajol i Aamira Khana, z nadzieją, że zgodzą się ze sobą, ale plan się nie powiódł. Aktorzy odesłali szkice z naniesionymi własnymi poprawkami, w których dodali swoim postaciom więcej życia i głębi kosztem tej drugiej.
- W piosence ,,Mere Hath Main" możemy usłyszeć głos Aamira Khana i Kajol.



Piosenki:
Wszystkie są piękne  i ich melodie są bardzo znane w bollywood. Najbardziej lubię ,,Chand Sifarish", a szczególnie początkową muzykę! Cudowny soundtrack i teksty piosenek! Od pierwszego seansu wpadają w ucho!
- ,,Chand Sifarish"

- ,,Chanda Chamke"

- ,,Des Rangila"

- ,,Dekho Na"

- ,,Mere Hath Main"

To na tyle. Jeśli macie propozycje na mini-recenzje to piszcie :) Będę bardzo szczęśliwa! :)

4 komentarze:

  1. Ależ ja uwielbiam ten film! Jest po prostu cudowny! Aamir i Kajol w końcowej scenie... aż ciarki przechodzą.
    A postacie są takie realne. Oglądałam już kilka razy, ale za każdym razem ryczę jak bóbr ;P
    Co prawda oglądałam Fanaa w tym roku już raz czy dwa, ale zachęciłaś mnie do kolejnej powtórki ;)
    Co do recenzji to mogę zasugerować jakiś starszy film. Może "Dil" z Aamirem albo "Darr" z Shahrukhem ;) Osobiście lubię właśnie lata 90-te i chętnie poznałabym Twoją opinię na temat jakiegoś filmu z tego okresu. Może być nawet coś mniej kultowego :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za komentarz! Robiłam już recenzję ,,Baazigar". Jak będziesz miała czas to wpadnij do starszych postów! "Dil" nie oglądałam, może się skuszę, obejrzałam za to raz czy dwa razy "Darr" i dobrze nad tym pomyślę ;) Zastanawiam się nad DDLJ i Dil Se. Ja też bardzo lubię filmy z lat 90-tych! Cieszę się, że zachęciłam do powtórki :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeden z lepszych filmów jakie widziałam. Naprawdę wspaniały! Kajol i Aamir spisali się znakomicie. :)
    Chętnie przeczytałabym Twoją recenzję filmu English Babu Desi Mem. Mnie pozytywnie ta produkcja zaskoczyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam EBDM ze 100 razy i uwielbiam ten film! Na pewno recenzja się pojawi! Wcześniej o nim nie myślałam. Super pomysł! Dzięki za komentarz! :)

    OdpowiedzUsuń