sobota, 3 grudnia 2016

,,Neerja - Dzielna Neerja Bhanot" 2016

Hej! Tym razem smutniejsza produkcja o bohaterskiej stewardessie Neerji Bhanot.


Reżyseria: Ram Madhvani

Scenariusz: Saiwyn Quadras

Gatunek: Dramat, Biograficzny, Dreszczowiec

Premiera: 19 lutego 2016

Produkcja: Indie

Ocena: 10/10







Fabuła:
23-letnia Neerja Bhanot jest początkującą stewardessą, która dorabia jako modelka. Jej życie nie jest kolorowe - jej aranżowane małżeństwo się nie układa,a po jakimś czasie przeradza się w przemoc. Nerrja jest już w powietrzu, a terroryści z Pakistanu przygotowują się do porwania samolotu, kiedy tylko wyląduje w Karaczi. Podekscytowana Neerja nie wie, że ten lot, może okazać się nie tylko dla niej ostatnim, ale i dla całej załogi...


Moje wrażenia:
Film jest historią opartą na faktach, więc podchodziłam do niego wyjątkowo. Bardzo lubię filmy biograficzne, bo wiem, że te historie nie są wymyślone. Co do tego filmu, już parę miesięcy temu miałam go w planach, ale zawsze coś. I w końcu udało się go obejrzeć, a do tego udało się namówić moją mamę do seansu i się podobało. Film jest naprawdę fenomenalny! Emocje, które mnie wczoraj ogarnęły są nie do opisania.. Kiedy zagłębisz się w historię tego filmu, nie ominie cię strach, przerażenie no i oczywiście łzy! Myślałam, że dam radę nie uronić żadnej z łez, ale tak się nie da, szczególnie kiedy filmowa mama Neerji wypowiada się w końcowej scenie! Dzięki grze aktorskiej, klimacie i nastroju możemy poczuć się jakbyśmy byli na pokładzie samolotu i oderwać się od kolorowej rzeczywistości. ,,Neerja" to film, który na zawsze zapadnie mi w pamięć i polecać go będę każdemu, bo to na prawdę bardzo emocjonalna produkcja warta obejrzenia!!! Oceniam oczywiście na 10/10!


Gra aktorska:
Aktorzy zagrali tak wiarygodnie, że nie odczułam, że oglądam film. Pierwszy raz widziałam Sonam na ekranie i jestem zachwycona! Zagrała przecudownie i ta rola była dla niej stworzona. Jej wdzięk i przekazywanie emocji są nie do opisania! Miała twardy orzech do zgryzienia, a poradziła sobie fenomenalnie! Mam nadzieję, że w kolejnych produkcjach z jej udziałem równie pozytywnie mnie zaskoczy! Filmowych terrorystów jeszcze postrzegam jako złych ludzi, ale kiedy uświadomię sobie , że to był film, to mam nadzieję, że spojrzę na nich innym okiem. Zagrali naprawdę rewelacyjnie, a szczególnie Abrar Zahoor, którego w świecie bollywood będę śledzić. Shabana Azmi też była niczego sobie w roli matki Neerji. Poprzez grę aktorską przekazała emocje, które wzruszą każdą matkę. Cała obsada spisała się na medal!


Obsada:
Sonam Kapoor - Neerja Bhanot

Shabana Azmi - Rama Bhanot

Abrar Zahoor - Zayd Safarini

Jim Sarbh - Khalil

Ali Baldiwala - Mansoor

Shekhar Ravjiani - Jaideep


Ciekawostki:
- Film oparty jest na faktach i opowiada o porwaniu samolotu linii Pan Am w 1986 roku i bohaterskiej Neerji Bhanot, która uratowała wtedy 359 osób z 379 pasażerów i załogi.
- Neerja Bhanot zmarła w 2 dni przed swoimi urodzinami.
- Przy produkcji pracowali m.in. Aamir Khan czy Vidya Balan.


Sonam z mamą Neerji, Ramą.

Neerja Bhanot <3

Piosenki:
W pełni oddają nastrój filmu. Najbardziej jednak podoba mi się ,,Aisa Kyon Maa".

- ,,Gehra Ishq"

- ,,Aankhein Milayenge Darr Se"

- ,,Aisa Kyon Maa"

- ,,Jeete Hain Chal"

To już wszystko. Zapraszam do starszych postów, jeżeli ich nie widzieliście :) Naprawdę polecam ,,Neerja"!!!

11 komentarzy:

  1. Film wzbudził we mnie przerażenie i smutek, ale zdecydowanie warty był seansu. Kawał porządnego kina! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Filmu jeszcze nie oglądałam, ale od dawna mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie go obejrzyj. :) Mam nadzieję, że wywrze na tobie takie samo wrażenie jak na mnie. :)

      Usuń
  3. Film jest fenomenalny! Wzbudził we mnie wiele emocji i oczywiście nie obyło się bez łez. Zdecydowanie najlepsza rola Sonam. Ja również z całego serca polecam każdemu ten film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Przede mną jeszcze parę seansów z Sonam i wtedy przekonam się czy jest dobrą aktorką, czy ma po prostu lepsze momenty :) Dzięki za komentarz! :)

      Usuń
  4. Produkcja jak najbardziej godna polecenia. Smutna, wzruszająca historia o odwadze i sile, której można zazdrościć. Sonam spisała się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dzielna i odważna jak Neerja - nie wiem czy ktokolwiek jeszcze na świecie ma taką odwagę i siłę. Jestem ciekawa kto zachowałby się tak jak ona... Dzięki za komentarz! :)

      Usuń
  5. Film jest na pewno wart polecenia. Nidy nie byłam przekonana do filmów biograficznych, ale po Neerja zdecydowanie zmieniłam zdanie. Również niesamowicie się wzruszyłam szczególnie na koniec. Sonam była rewelacyjna, idealnie odegrała postać Neerji. Naprawdę znakomity film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że napisałaś. Ja zawsze lubiłam biograficzne filmy, ale zdarzały się i takie, w które nie potrafiłam uwierzyć. :)

      Usuń